Tuesday, February 14, 2012

愛莫能助

by Big Four
(Edmund Leung 梁漢文, Andy Hui 許志安 Dicky Cheung 張衛健, William So 蘇永康)

Another splendid song written by my idol lyricist, Wyman Wong, produced, arranged and composed by one of Hong Kong's greatest music producer/composer, Mark Lui and presented by 4 great friends. What an awesome partnership.

Here's to my loves, my valentines, the ones I call friend.



作曲:雷頌德
填詞:黃偉文
編曲:雷頌德
監製:雷頌德

安:帶你出黑暗世界不是我 卻至少可送你打氣的歌
文:我到底非冷血你不好過 但願我替你受點挫
健:公司的低潮如何一笑就過 苦戀的心情誰能迅速醫妥
康:是你路途我又如何代跌墮


合:愛莫能助 但站在你身邊會是我
        愛莫能助 現實是最終自己渡河


安:誰都掙扎過


合:你我各有沉和浮 必須單打獨鬥
文:可不可撃敗命運 亦掌握於我手
合:臨行前互拍肩膊已夠 夠力再搏鬥 只因你企背後
        這世界最強同謀 最上心的隊友
安:隨時齊集預備犧牲 給我分憂
合:但人生是快樂自求 敬我一杯烈酒 信我就夠


康:賜你仙丹與答案不是我
健:卻至少可約你打半天波
文:你也許不會你撐不過
安:但是我會徹夜陪著你坐


合:愛莫能助 但患難見真心會是我
        愛莫能助 見我會易過上主佛陀


康:隨便呼叫我


合:你我各有沉和浮 必須單打獨鬥
健:可不可撃敗命運 亦掌握於我手
合:臨行前互拍肩膊已夠 夠力再搏鬥 只因你企背後
        這世界最強同謀 最上心的隊友
康:隨時齊集 預備犧牲給我分憂
合:但人生是快樂自求 敬我一杯烈酒 信我就夠


文:愛莫能助
安:但最重要奉陪過
文:愛莫能助
康:友愛會抵消折磨
合:愛是援助


P/s: I personally really love the lyrics. That is after I finally found out what they mean. ^^




No comments: